Potřebujete zálohovat emaily, adresář a kalendář v Outlooku 2010? Tady je návod, jak na věc.
V poslední verzi Microsoft Outlook došlo k výrazné změně celkového vzhledu programu a využití logiky ovládání přes karty (tzv. ribbon), kterou jsme mohli najít už ve Wordu 20007 a Excelu 2007. Celkově se řada operací výrazně zjednodušila a zpřehlednila, nicméně změna rozhraní s sebou přinesla i to, že některé funkce se schovaly na místa, kde by je hledal málokdo.
Jednou z nich je právě i funkcionalita pro zálohování složek pošty a jejich následný import. Jak tedy provézt import nebo export položek pošty v Outlooku 2010?
- Jděte do nabídky Soubor > Otevřít > Importovat
- Otevře se známý dialog pro import a export
- Vyberte, jestli chcete exportovat soubory osobních složek do souboru – vyberte pak, jestli se má jednat o formát PST, CSV oddělené čárkami nebo tabulátory, databáze pro MS Access
- Pokud chcete provést import – vyberte jestli se jedná o RSS kanál, iCalendar soubor, vCard soubor, v dialogu pro otevření souboru ho pak najděte na disku počítače a otevřete ho
- Nechte proběhnout zálohu/dokončit import
Kam se ukládají automatické zálohy
Pokud je pro vás výhodnější zkopírovat už hotový, automaticky vytvářený soubor s osobními složkami, emaily, adresáři a kalendářem, pak ho můžete zkopírovat přímo. Většinou jeho umístění ve Windows 7 a Windows Vista je v adresáři:
C:\Users\Vašeuživatelskéjméno\AppData\Local\Microsoft\Outlook\
Pokud ho chcete otevřít pomocí průzkumníku Windows, nezapomeňte si povolit zobrazení skrytých souborů a složek. Ještě na jednu věc pozor – po určité době se dělí do dvou souborů – aktuálně používaného souboru s nejnovějšími zprávami – a archivu.
Pridal bych odkaz na nastroj PTO Power Toys for Outlook, ktery je vyborny na pokrocily export dat z Outlooku – viz https://cz.evomailserver.com/product_pto.php
Hlavni vyhodou je export kontaktu jako jeden vcard vcf soubor a take export do csv formatu, ktery muzete pote otevrit napriklad v Excelu.
Stejne tak muzete exportovat ukoly a schuzky do formatu, ktery prectete v excelu.