Dobrý den,chci se Vás zeptat,koupili jsme pro syna OA. Podepsali kupní smlouvu, zaplatili. Cestou domů se přihodil problém. Auto při odpočinku a opětovném nastartování zhasínalo. Kontaktovali jsme prodávajícího. Sdělili jsme mu problém. K autu máme dva klíče do zapalování,ale jeden není funkční,protože má vadný čip. Auto tedy zhasne. Prodejce poradil, abychom zkusili druhý, ten funguje. Přesto jsme objevili další vady – na centrálním zamykání nezamykají zadní pravé dveře, dále nefunguje naklápění světlomětů, nejdou ostřikovače. Tyto závady jsme objevili cestou domů. Auto máme krátce, navíc chceme auto nechat zkontrolovat v autorizovaném servise, aby tyto vady nebyly poslední. Mám za skutečnost, že jsou to skryté vady, nebyli jsme na shora uvedené ani upozorněni. Vady, které jsme shledali na místě jsme zapsali do protokolu vad na autě. Můžeme odstoupit od kupní smlouvy??? Jaké máme šance, vezme nám OA prodejce zpět při tomto zjištění?? Navíc nevíme, kolik dalších vad objeví autorizovaný servis. Vadu klíče, že nefunguje jsme oznámili ještě tentýž den prodejci. Prosím o radu, jak postupovat, aby při odstoupení od kupní smlouvy nedošlo k problémům. Děkuji.
Dobrý den,chci se Vás zeptat – koupili jsme pro syna OA. Podepsali kupní smlouvu, zaplatili. Cestou domů se přihodil problém. Auto při odpočinku a opětovném nastartování zhasínalo. Kontaktovali jsme telefonicky prodávajícího. Sdělili jsme mu problém. K autu máme dva klíče do zapalování,ale jeden není funkční, protože má nejspíš vadný čip. Auto tedy zhasne!! Prodejce poradil, abychom zkusili druhý, ten funguje. Přesto jsme objevili následně další vady – na centrálním zamykání – nezamykají zadní pravé dveře, dále nefunguje naklápění světlomětů, nejdou ostřikovače, auto nám bylo deklarováno jako bez závad. Uvedené závady jsme objevili cestou domů. Auto máme krátce, navíc chceme auto nechat zkontrolovat v autorizovaném servise, aby tyto vady nebyly poslední.
Máme za skutečnost, že jsou to skryté vady – vadný klíč s nefungujícím čipem. Na tyto skryté vady shora uvedené nás prodejce ale neupozornil. Ostatní drobné vady, které jsme shledali na místě jsme zapsali do protokolu vad na autě. Můžeme odstoupit od kupní smlouvy z důvodu nefunkčnosti, tak důležitého prvku, jako je nefunkční klíč od zapalování?? Je nám téměř k nepotřebě, prodejce nám sdělil, že se to občas stává při telefonátu. Kontaktovali jsme prodejce s problémem ihned v den koupě. Jaké máme šance na odstoupení od kupní smlouvy?? Vezme nám OA prodejce zpět bez problémů při tomto zjištění?? Oznámení telefonické je dostatečné?? Anebo bych měl oznámení zaslat písemnou formou, e-mailem do firmy. Co myslíte?? Navíc nevíme, kolik dalších vad objeví autorizovaný servis při kompletní prohlídce, kterou plánujeme. Vadu klíče, že nefunguje jsme objevili náhodou. Po důkladném prohlédnutí, byl označen bílou tečkou odspodu na plastu. Jestliže klíč nenasměrujete hrotem k sobě, není možné zjistit, který je ten funkční.
Prosím o radu, jak postupovat, aby při odstoupení od kupní smlouvy nedošlo k problémům. Můžu automobil prodejci vrátit, zkrátka mu ho odvézt zpět. Musím mu dát na vědomí, anebo bez zbytečného telefonování a psaní rovnou auto prodejci dopravit. Snad nenastanou komplikace při zpětném předání. Autem nejezdíme, sháníme rady, abychom problém urychleně vyřešili ke spokojenosti. Musíme prohlídku absolvovat, nebo můžeme rovnou odstoupit od kupní smlouvy?
Děkuji. Roman