Google Analytics – služby a zobrazení

Při tvorbě nových sledování v Analytics byste měli vědět, že existují různé úrovně správy webů. A to sice:

  • Účet
  • Služba
  • Zobrazení

Účet je hlavní organizační jednotkou v Google Analtics – pokud například jste kodér nebo marketér a staráte se o více klientů, je ideální mít pro každého klienta zvláštní účet, abyste měli data oddělena od sebe a mohli klientům dát přístup tam, kam potřebují.

Účty v GA

Služba je označení pro web nebo aplikaci, kterou sledujete přes její unikátní kód. Každá služba má svůj unikátní kód, který je potřeba umístit na webovou stránku nebo do aplikace, aby měření správně probíhalo. Pod jedním účtem tedy můžete mít všechny weby, které konkrétní firma provozuje – například jak hlavní firemní stránky, tak blog i anglickou verzi. Ještě jednou si zopakujme – není potřeba zakládat pro každý nový web i nový účet, naopak je lepší weby slučovat pod společné účty. Například tím způsobem, jak to vidíte na obrázku.

Služby v GA

Zobrazení je nastavení přístupu (tedy způsobu zobrazení) služby pro účely prohlížení v Analytics. Výchozí zobrazení zahrnuje všechna data o webu, takže data sbíraná měření a zaznamenaná službou nejsou nijak filtrována ani jinak upravena. Pokud máte ale například pod jednou doménou více jazykových verzí a chcete je sledovat zvlášť, a nebo chcete filtrovat přístupy z firemní IP adresy, můžete si pro jeden web vytvořit více zobrazení, ve kterých sledujete odděleně různá data.

Zobrazení - GA

Pozor: pod jedním účtem lze aktuálně vytvořit maximálně 50 zobrazení. Můžete pod ním mít tedy sloučeno buď až 50 webů (pokud máte pro každý web vytvořeno pouze jedno zobrazení), a nebo menší počet webů s více zobrazeními.

Rate this post

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *