Poslední z cyklu článků o využití Facebooku ve firmě. Většina z nich stojí totiž před problémem jiným: tím, že její zaměstnanci Facebooku sice využívají, ale pro soukromé potřeby.
Pokles efektivity
Sociální sítě stále více ovládají čas trávený na internetu, což ovšem ve chvíli, kdy vyžadujeme po pracovníkovi určitý výkon ukazuje jako problematické. Krok předních německých firem, tj. to, že sáhly k restriktivním opatřením a zcela omezily přístup tomuto webu, případně ještě k dalším problematickým a pro práci zřídka užitečným stránkám, jako je největší světový webový portál (s některými rysy sociální sítě) YouTube.com, se tedy zdá jako pochopitelný a logický.
Bezpečnostní rizika
Bezpečností hlediska týkající se Facebooku bych rozdělil do dvou skupin: z hlediska technologického a dále pak z pohledu informačního. Co se technologického hlediska týká, vzhledem k tomu, že se jedná o online službu, viry se přímo skrze ní šířit nemohou – rizikový může být jen obsah, na který je odkazováno a který je pak dále šířen.
Problémové body tvoří podvodné stránky, slibující například různé speciální funkce Facebooku po kliknutí na nějaký odkaz, případně podvodné stránky, podmiňující zobrazení pozvnáním všech přátel z adresáře (čehož je ve výsledku využito k dalšímu virálnímu šíření).V odpovědi na tuto hrozbu vznikají proto nové modulu antivirů, které se specializují na ochranu před tímto druhem ohrožení a přímo skenují dění na Facebooku.
Z pohledu druhého, tedy když se podíváme na to, jakým způsobem je Facebook riziko pro únik dat, je pak celé riziko v oné pověstné oblasti mezi klávesnicí a židlí, tedy v lidském faktoru pracovníků.