V dnešním článku, kterým uzavřeme tématiku veřejných fór, se na ně podíváme z opačného pohledu. V předchozích dílech jsme vám nastínili úskalí založení a starání se o tyto komunikační portály, v tomto článku poradíme běžným uživatelům, jak by si měli na fóru počínat, aby se nedostali do problémů. Tento ,,kodex“ by měl být samozřejmostí, ale bohužel tomu tak mnohdy není.
- Základem každého správného projedu je slušnost, tudíž byste se měli za každé situace snažit neklesnout pod tuto úroveň a vyhnout se vulgarismům, nadávkám, urážkám a rasistickým poznámkám všeho typu.
- Psaný projev by měl rovněž být bez chyb, nebo alespoň se je alespoň snažit omezit na nezbytné minimum. Většina fór už má v dnešní době kontrolu pravopisu, ale pozor. Ta funguje, jako slovník, jinak řečeno shodu podmětu s přísudkem vám to neopraví a ve většině případů také čárky, které Word už běžně bez problémů opraví. Nejjistější opravou je si text po sobě pečlivě přečíst.
- Neměli byste vkládat dva a více příspěvků po sobě do jednoho topicku. Pokud chcete něco připsat, či jinak opravit, využijte k tomu tlačítko Upravit, pomocí kterého svůj příspěvek změníte.
- Pokud se chystáte napsat odpověď na topick, nebo založit topick nový, pečlivě si projděte forum, jestli už problém nebyl nikde řešen. V tom vám mohou pomoci vyhledávače, které má většina fór.
- Nevkládejte nesmyslné, nepotřebné, nebo tématu, či rubriky netýkající se odpovědi a topicky.
- Vždy než něco napíšete, uvědomte si, jestli to má pro ostatní nějakou hodnotu. Pokud usoudíte, že to má hodnotu jen pro určitého uživatele, napište mu raději soukromou zprávu. Pokud usoudíte, že to nejspíše nemá hodnotu pro nikoho, ale trváte na založení, alespoň vložte tento topick do nějaké volnější rubriky.
- Pokud si toužíte na fórum vložit avatar, dbejte na limity, které nemusí být ani písemně stanovené, pokud poznáte, že je na fórum příliš velký, raději ho smažte.
- Nekopírujte cizí obrázky, podpisy, ani příspěvky.
- Na závěr si pamatujte, že na blbce můžete narazit všude, nemá cenu se s ním hádat a mařit tak práci administrátorů a moderátorů, povzneste se nad jeho jízlivé poznámky a ignorujte ho, nebo napište o pomoc moderátora.
Kristýna Jahnová