Začátek podnikání – jak rozjet e-shop krok za krokem

Česko je e-shopovou velmocí, alespoň podle počtu internetových obchodů, kterých se odhaduje na 30 – 40 tisíc. Možná by tak velké číslo mohlo někoho odradit od záměru založit si vlastní internetový obchod, ale nenechte se.

Rozmyslete si, co budete prodávat

Budete přeprodávat jiné zboží, nebo hodláte vyrábět vlastní produkty? Pokud chcete uspět, snažte se mít zboží co nejvíc unikátní, tedy neprodávat jen to, co najdete na desítkách jiných obchodů. Jestliže budete mít něco pouze vy, nebudete se muset tolik zabývat cenou.

Hledejte ten správný produkt, určitě by vás měl bavit a měli byste se v něm vyznat. Jedině tak budete moci poradit s výběrem. Vaše sdělení budou uvěřitelná. Zákazníky lépe nalákáte na to, co sami používáte.

Mnoho lidí začalo podnikat úplně náhodou. Přivezli si suvenýr z cest, který se zalíbil přátelům. Vymysleli nový produkt a nechali ho vyrobit. Třeba Gábina, která prodává houpací prkno Utukutu.

Kolik mě to bude stát – najděte vhodné řešení

E-shop vás může stát hned na začátku několik desítek i stovek tisíc, ale taky nic. Rozhodnete-li se nechat si vytvořit svůj vlastní e-shop takzvaně na míru, počítejte s vysokou vstupní investicí. Připravte se, že to budou desítky tisíc, minimálně. Internetový obchod je složitá struktura a pokud chcete e-shop naplno využívat, včetně napojení na veškeré nástroje marketingu, propojení s platbami, doručovacími službami nebo porovnávači zboží, musí být dokonale naprogramovaný.

Pro začátek si většina lidí volí pronájem e-shopu. Díky tomuto řešení budete mít internetový obchod prakticky hned. Stačí se s ním jen seznámit, nahrát do něj produkty, fotky, texty a můžete začít.

Myslete na propagaci

Zapracujte také na marketingu svého obchodu. Existuje množství vzdělávacích programů on-line nebo i off-line. Navštivte školení odborníků a čtěte články. Svoje poznatky pak aplikujte přímo na svém podnikání. Ne všechno bude fungovat, ale praxe vás nejlépe naučí.

V online marketingu je spousta možností, jak jej dělat efektivně a zároveň bez vysokých nákladů. Ale počítejte s tím, že když reklama nestojí peníze, stojí váš čas. Je proto potřeba postupovat chytře – například logo firmy s Logaster si můžete snadno vytvořit online pomocí služby Logaster.com.

Používejte Facebook, Instagram, pište blog, pokud jen trochu umíte psát. Buďte originální, protože to je jediná cesta, jak se odlišit od tisíců dalších e-shopů.

Zajímavé zdroje, které budete potřebovat:

MujPrvníEshop – blog, který podrobně provede všechny zájemce o vlastní e-shop

JakPodnikat – důležitý zdroj, kde zjistíte odpovědi na důležité otázky týkající se zákonů a norem

MladýPodnikatel – inspirace ze světa podnikání nejen pro začátečníky. Rozhovory se zajímavými osobnostmi, markeťáky i managery.

Etržby – od jara 2017 platí povinnost podnikatelů evidovat své tržby, eet se pravděpodobně dotkne i vás, pokud e-shop rozjedete a tady najdete důležité informace.

Rate this post

2 komentářů k Začátek podnikání – jak rozjet e-shop krok za krokem

  1. I wanted to advise a convenient service for developing a logo for free https://turbologo.com . There is a huge selection of icons and easy functionality. I use only them.

  2. Říká se, že začátky podnikání jsou často nehorší, ale já si myslím, že ty konce bývají v některých případech ještě horší. Kamarád měl dvě firmy a ani jedna z nich nepřečkala covidovou krizi. Bohužel kvůli razantnímu poklesu zakázek. Ani kompenzace od státu nepomohly. Nakonec ho tedy potkala likvidace firem. Je to hrozná škoda, protože ještě než krize začala, tak se mu dařilo.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *