Zaměříme se na to, jak úspěšně propagovat a vytvářet nové projekty dle rad a myšlenek Setha Godina.
Seth Godin je celosvětově známý a uznávaný na marketing, produktivity a efektivitu. Jeho metoda je vystavěna až nečekaně prostě a vzorec, kterým ji vysvětluje je skutečně jednoduchý, a co především – jednoduše pochopitelný. Tak schválně, zkuste si nyní odhadnout sami, čím se vyznačuje z hlediska marketingu moderní člověk?
- Máme málo času (Známý stále opakovaný fakt, že žijeme v hektické době, kde všichni stále spěcháme a máme málo času se na chvíli zastavit a vnímat obyčejné krásy světa.)
- Máme hodně možností (Představte si situaci, kdy jste v supermarketu a chcete si koupit sušenku.)
Samozřejmě, znát jen tyhle dvě věci vám asi moc nepomůže, takže se podívejme na to, jak s těmito tezemi naložit.
Vrátíme se k situaci v supermarketu. Koupíte si nějakou tyčinku z důvodu, že jste na ni někde viděli reklamu? Pravděpodobně ne! Pravdou je, že reklama a každá informace, kterou vstřebáme, se uloží do našeho mozku, takže si často souvislost s reklamou a nákupem ani neuvědomíme. Ovšem za den můžeme vstřebat desítky rozdílných reklam (informací), které jsou mezi sebou logicky i v rozporu (každá tyčinka prostě nemůže být nejlepší), takže váš mozek pak vlastně ani neví, jak s informacemi naložit.
Asi si říkáte, že jsou to opět zajímavé informace, ale že reklamu vám to stále ještě vytvořit nepomůže. Co je tedy řešením? Jde o to, vytvořit něco, co možná bude vypadat dost šíleně, ale co bude velice originální a nezvyklé. Například modrá kráva, že to zní šíleně? Ano, ale fialová Milka už svůj úspěch slaví.
Kristýna Jahnová
Ono hodně taky záleží na tom, jakou tu reklamu budete mít. Už začínáme jenom tam, zda to chceme mít v onlinu nebo v offlinu. Každý ten způsob má svoje vlastní specifika. No. Jako ve veřejném prostoru mě baví LED světelné lankové závěsné systémy. Je to chytré, je to poutavé a dává to smysl. A dá se to udělat navíc decentně do té míry, že to prostě nenarušuje zásadním způsobem veřejným prostor.
Obávám se, že nic takového jako univerzální vzorec nefunguje. Hodně záleží na produktu a taky na tom, čeho tím vlastně chcete docílit. Někomu funguje třeba SEO publikace, někdo cílí na sociální sítě. Je to hlavně o tom, abyste poznali svého zákazníka. Bez toho to zkrátka a dobře nejde. 🙂