Provozujete restauraci či kavárnu? Pak je zřejmě ve vašem zájmu, aby se k vám lidé vraceli. Jak tohoto stavu docílit? Spolu se servírováním vybraných nápojů a pokrmů se zaměřte na útulnou atmosféru a pohodlné sezení. Jedno bez druhého se bohužel neobejde.
Vaše restaurace či kavárna by na zákazníka měla působit útulně a vřele. Její interiér by měl být vzdušný, s převahou sladěných a tlumených tónů. Velmi důležitá je i role vhodného osvětlení a kvalitního nábytku do restaurace. Na ten se specializuje například e-shop dublino.cz (www.dublino.cz) překypující nabídkou pohodlných židlí, křesílek, stolečků a pohovek, do kterých se vaši zákazníci zaboří a nebudou se chtít z nich zvednout.
Vžijte se do svého zákazníka
Zkuste se na chvilku vžít do role zákazníka. Jaký podnik si třeba při procházkou Starým městem v Praze, které se vyznačuje snad vůbec největší hustotou gastronomických zařízení, vyberete? Budete-li mít hlad, váš zrak zřejmě jako první spočine na jídelním lístku. Ceny v restauračních zařízeních se v centru hlavního města dost podobají. Vysoké nájmy všechny nutí nasazovat poměrně vysoké ceny. Ale ty jsou zákazníci většinou ochotni akceptovat.
Zaměřte se na interiér
Pokud vás menu osloví, zřejmě do daného podniku nakouknete. Zamlouvá se vám? Je pro vás dostatečně útulný a obzvláště pokud jste na procházce s partnerem, i třeba náležitě romantický? To vše u zákazníků při výběru místa k sezení hraje svou roli. Co z toho vyplývá? Nic víc a nic míň, že chcete-li, aby váš podnik prosperoval, musíte se stejně jako na menu zaměřit na jeho celkové ladění.
Zákazník u vás musí chtít posedět
Váš podnik by už na pohled měl zákazníky k sobě zvát. Měl by je přímo vsát do svých útrob. Nově příchozím se u vás musí tak líbit, že se zkrátka neudrží a nějakou tu chvilku u vás posedí. Správně navržený interiér to dokáže. Upozorňujeme ovšem na pojem správně navržený. V tomto smyslu neváhejte a obraťte se na služby interiérového designéra, který se vyzná v barvách, materiálech, textiliích a trendech. Vše totiž k sobě musí ladit. Pokud se vám to podaří, věřte, že se vašim zákazníkům u vás zalíbí tak, že váš podnik nebudou chtít opustit. To se pak budete potýkat s opačným problémem – budete hledat způsob, jak se jich zbavit.