Aplikací pro řízení projektů najdete na trhu téměř dva tisíce. Abyste se tímto absurdním množstvím nemuseli prokousávat a sáhodlouze si o aplikacích dělat rešerše, připravili jsme přehled 5 nejlepších projektových aplikací pro rok 2023 podle žebříčku Forbes a přidali jeden oblíbený český nástroj.
Řízení projektů pomocí mailů, excelovských tabulek a nedejbože všudypřítomných papírků nalepených na pracovní ploše je v dnešní digitální době už dávno pasé. Pomocí vhodné aplikace pro řízení projektů si ušetříte několik hodin týdně, které byste jinak strávili komunikací a upřesňováním zadání jednotlivým členům týmu. Do projektové aplikace jednoduše přidáte projekty a úkoly s deadliny i všemi potřebnými podklady pro jejich zpracování – pak už je jen stačí přiřadit konkrétním zaměstnancům a kolegům.
Následující nástroje projektového řízení vybral Forbes na základě transparentní ceny, dostupných ovládacích panelů, možností integrace s jinými programy, přístupu k zákaznické podpoře a hodnocení zákazníků.
- Monday.com
Monday.com umí mimo standardní funkce i plánovat úkoly, řídit harmonogramy a sledovat pokrok projektů pomocí různých vizuálních prvků, jako je Ganttův diagram nebo systém Kanban.
Umožňuje také správu dokumentů a souborů souvisejících s projektem, díky čemuž mají všichni přehled o všech podkladech i výstupech.
Další výhodou je, že se dá Monday.com snadno integrovat s mnoha dalšími nástroji, což usnadňuje řízení projektů online a zvyšuje produktivitu.
Skvěle se hodí pro start-upy s omezeným rozpočtem.
- Zkušební verze zdarma: Ano
- Cena: od 10 $/měsíc/uživatel
- Integrace s: Zoom, LinkedIn, Adobe, Salesforce a další
- ClickUp
ClickUp je jako Monday.com platforma pro řízení projektů a komunikaci v rámci týmu. Stejně tak umožňuje vytvářet a přiřazovat úkoly, spravovat harmonogramy, sledovat pokrok projektů pomocí Ganttova diagramu i Kanbanu a nahrávat k úkolům všechny potřebné soubory.
ClickUp nabízí narozdíl od Monday.com více funkcí a možností pro řízení projektů – například vytváření vlastních šablon pro projekty, integrovaný chat nebo sledování výkonnosti pomocí různých metrik. Také ho může používat neomezený počet uživatelů a má neomezené úložiště.
Díky velkému množství funkcí je vhodný především pro týmy, které hledají pokročilé možnosti řízení projektů. Nejlépe se hodí pro společnosti s agilním vývojem produktů, marketingové agentury nebo prodejní týmy.
- Zkušební verze zdarma: Ano
- Cena: od 5 $/měsíc/uživatel
- Integrace s: Slack, Microsoft Outlook, HubSpot, Salesforce, Timely, Google Drive a další
- Airtable
Zatímco Monday.com a ClickUp se zaměřují především na organizaci a řízení projektů, Airtable je více orientovaný na organizaci a řízení dat. Pracuje se v něm s tabulkami, s jejichž pomocí pak můžete pohodlněji řídit svou firmu. V Airtable si sami sestavíte svůj CRM systém, tak jak potřebujete, aniž byste museli umět programovat. Kromě tabulek ale umí také řízení projektů pomocí Kanbanu, kalendáře nebo Ganttova diagramu.
Airtable bude nejlepší pro firmy, které jsou zvyklé spravovat projekty pomocí aplikace Microsoft Excel nebo Google Sheet.
- Zkušební verze zdarma: Ano (ale max. pro 5 uživatelů)
- Cena: od 10 $/měsíc/uživatel
- Integrace s: Salesforce, Google Calendar, Facebook, Mailchimp, Slack a další
- Notion
Ten v sobě dohromady spojuje funkce ostatních pracovních aplikací jako jsou třeba Asana, Trello, Slack nebo Google Docs. Notion připomíná blok, ve kterém si můžete vytvářet vlastní pracovní prostředí podle vašich potřeb.
Skvěle se hodí pro content creatory a freelancery. V Notion totiž můžete udělat celý tvůrčí proces od brainstormingu přes vytvoření obsahu až po jeho publikaci. Do aplikace jde i přizvat hosty (vaše klienty), aby si obsah mohli prohlédnout a schválit. Nemusíte jim tedy posílat výstupy e-mailem nebo jinou formou.
- Zkušební verze zdarma: Ano (ale jen pro 1 uživatele)
- Cena: od 8 $/měsíc/uživatel
- Integrace s: Slack, Zapier, Jira, Asana, Google Drive, IFTTT a další
- Confluence
Je velmi dobrý pro týmy, které pracují na dálku a potřebují nástroj pro virtuální řízení projektů. Umožňuje spolupráci na tvorbě dokumentů, zveřejňování týmových poznámek, zápisů z porad apod. Rovněž umí zobrazovat projekty v Kanbanu nebo Ganttově diagramu. Každému členovi týmu můžete přiřadit konkrétní úkol a pomocí udělování oprávnění kontrolovat přístup k jednotlivým dokumentům.
Díky integraci s MS Teams nebo Zoom můžete uspořádat týmovou poradu, kde se všichni setkáte tváří v tvář. Firemní chat nebo blog vám zase umožní, aby byli všichni členové týmu stále v obraze o firemním dění.
- Zkušební verze zdarma: Ano (ale max. pro 10 uživatelů)
- Cena: od 5,75 $/měsíc/uživatel
- Integrace s: Jira, Google Analytics, Slack, Microsoft Teams, Zoom, Google Drive a další
- Lamael
Pokud dáváte přednost aplikacím pro řízení projektů v českém jazyce a s česky mluvící podporou, vyzkoušejte Lamael. Také umožňuje vytváření projektů a úkolů, jejichž pokrok si můžete zobrazit v Ganttově diagramu nebo Kanbanu. Uživatelé přímo v Lamaelu můžou měřit a vykazovat čas, který na projektu stráví (a dokonce ho rovnou fakturovat).
Je to projektový nástroj a zároveň i CRM systém, který vám pomůže s prodeji, řízením vztahů se zákazníky i s marketingem a nahradí vám tak více jednotlivých softwarů.
Členům týmu můžete udělovat rozdílná práva pro zobrazení obsahu, takže je vhodný i pro práci s externisty. Využijí ho zejména tuzemské firmy, které nechtějí pracovat v aplikaci s anglickým rozhraním a potřebují pouze jeden komplexní nástroj na řízení firmy.
- Zkušební verze zdarma: Ano (bez omezení uživatelů) + po uplynutí zkušebních 14 dní 500 záznamů stále zdarma
- Cena: od 290 Kč/měsíc/uživatel
- Integrace s: Outlook, Gmail, Pohoda
Každá z těchto aplikací pro řízení projektů je specifická a nejlépe uděláte, pokud vyzkoušíte neplacené verze a na základě toho se rozhodnete, která nejvíce vyhovuje vašim potřebám. Zkuste klidně všechny, ať máte jistotu, že jste vybrali to pravé.