Chcete napsat objednávku na nějaké zboží, ale nevíte, jak na to? Je to snadné. Stačí si přečíst několik mých rad.Při psaní objednávky bychom měli označit číslo objednávky – Objednávka č. 350/2008 (především v případě, že těch objednávek během roku odesíláme hodně) a pokud je objednávek málo, nemusíme ji číslovat, ale stačí napsat souhrnný název, př. Objednávka zahradnických prací. Občanský zákazník v §43 stanovuje obecný postup při stanovení smluv. Smluvní stavy mezi podnikateli upravuje obchodní zákoník. Je-li kupující (odběratel) spokojen s nabídkou prodávajícího (dodavatele), zasílá mu objednávku. Je to základ uzavření kupní smlouvy. Je možno (objednávku nebo kupní) smlouvu uzavřít ústní formou – to je osobně nebo telefonicky, či druhým způsobem písemnou formou – písemnosti jako je dopis, e-mail a fax. Je dobré vyjednat ústně a potvrdit písemně.
Na začátku musíme uvést technické údaje, co se týče nás i prodávajícího – číslo objednávky, IČO, DIČ, fax, telefon… Objednávka musí obsahovat především zboží, které objednáváme (počet, druh) a kupní cenu zboží – případně způsob jejího dodatečného určení. Doba, způsob a místo dodání zboží je velice důležité! Taktéž i platební podmínky, co se týče platby na účet, dobírkou atp., musí se obě strany dohodnout na nějakém způsobu platby. Můžeme v objednávce odkazovat také na speciální obchodní podmínky, jako je záruční lhůta či návěstí. Datované podpisy obou smluvních stran by na konci objednávky samozřejmě chybět neměly.
Objednávku odesíláme doporučeně, ale v zadání (v samotném textu objednávky) to nemusí být. Datum odeslání je vhodné napsat den a rok číslem a měsíc slovem (př. 10. prosince 2008).