napětí na baterii – chytré dobíjení ( EFB , AGM )

Dobrý den prosím můžete mi sdělit jaké má být napětí  ( měřené na baterce ) na volnoběhu při zahřátém motoru .

 

Mám Honda CRV start stop a chytré dobíjení

V lednu jsem koupil v servisu novou baterii a teď přichází zima a mám obavy .Za volnoběhu mám někdy 14V , ale po zahřátém motoru i 11,6V ( na baterii )

Při rozsvícených světlech se dostanu na  14,2 V  , ale při maximálním odběru  na volnoběhu  – rozmraz + ventilátor na max + výhřev sedaček   má jet altík naplno  , klesá napětí až  na 12V .

Teď nejde o ekonomiku či ekologii ale o funkci .

Na fórech jiných značek aut jsem našel , že tyto vozy vybavené start/stop a s inteligentním dobíjení dobíjí po startu na max ( 14,2 V  ? ) při brzdění motorem ( rekuperace  až 15,5 V ) a posléze za jízdy klesá napětí na nějakou rozumnou velikost ( asi 12,6 )  Tady u mého vozu nastartuji  a klidně auto pojede na 12V až do místa kde parkuju  ( 12 km ) . Nevím  a hledám odpověď jak vůbec má chytré nabíjení fungovat ve vozech Honda . Zda tak jak píše třeba Škoda , Mazda  a další ….

vlastníme  CRV 1,6 idtec 2014

 

Děkuji  Vaněk M  UnL  (damiva@volny.cz )

Rate this post

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *