Dobrý den prosím můžete mi sdělit jaké má být napětí ( měřené na baterce ) na volnoběhu při zahřátém motoru .
Mám Honda CRV start stop a chytré dobíjení
V lednu jsem koupil v servisu novou baterii a teď přichází zima a mám obavy .Za volnoběhu mám někdy 14V , ale po zahřátém motoru i 11,6V ( na baterii )
Při rozsvícených světlech se dostanu na 14,2 V , ale při maximálním odběru na volnoběhu – rozmraz + ventilátor na max + výhřev sedaček má jet altík naplno , klesá napětí až na 12V .
Teď nejde o ekonomiku či ekologii ale o funkci .
Na fórech jiných značek aut jsem našel , že tyto vozy vybavené start/stop a s inteligentním dobíjení dobíjí po startu na max ( 14,2 V ? ) při brzdění motorem ( rekuperace až 15,5 V ) a posléze za jízdy klesá napětí na nějakou rozumnou velikost ( asi 12,6 ) Tady u mého vozu nastartuji a klidně auto pojede na 12V až do místa kde parkuju ( 12 km ) . Nevím a hledám odpověď jak vůbec má chytré nabíjení fungovat ve vozech Honda . Zda tak jak píše třeba Škoda , Mazda a další ….
vlastníme CRV 1,6 idtec 2014
Děkuji Vaněk M UnL (damiva@volny.cz )