Pokud posíláte na Facebook odkazy na váš web a chtěli byste získat přesné statistiky toho, jak moc na ně lidé klikají, pomůže vám tento článek o sledování návštěvnosti z FB.
Problém tradičních statistik
Jestli sledujete návštěvnost vašich stránek pomocí některého z nástrojů k měření návštěvnosti, pravděpodobně jste se setkali s problémem, který se týká i zřejmě nejlepšího z těchto nástrojů – Google Analytics. Jde o to, že neumožňují efektivně zachytit přístupy z Facebooku, nedá se poznat, klikem přes který odkaz přišlo více návštěvníků více a který nefunguje, prostě všechno je zpravidla zobrazováno jako zdroj: Facebook.com.
Chci vědět, na co se kliká
K tomu, abyste získali podrobné statistiky o klikání na jednotlivé odkazy poslané na zeď, vám stačí použít tento jednoduchý trik: Všechny posílané odkazy před posláním zkraťte.
Ke zkrácení vám může posloužit celá řada bezplatných služeb, jen dva příklady za všechny: pro naše účely se bez problémů hodí zkracovač od Googlu goo.gl, nebo služba bit.ly.
- Vezměte odkaz, který chcete poslat na Facebook a zkraťte ho přes zkracovač. Pro naše účely je potřeba se na daném zkracovači zaregistrovat (pokud máte gmail a využijete goo.gl registrace vám odpadá).
- Zkrácený odkaz (tedy něco jako goo.gl/odkaz nebo bit.ly/odkaz) pošlete na Facebook
- Odkaz se na zdi objeví naprosto stejně jako bez použití zkracovače, jen v řádku s odkazem je tedy adresa získaná zkrácením. Po kliknutí se ovšem objeví vaše stránka stejně, jako byste ji poslali na zeď bez použití zkracovače.
- A teď to nejlepší, krok kvůli kterému bylo třeba se zaregistrovat: v přehledu vašeho účtu máte seznam všech adres, co jste zkrátili a také počet prokliků na ně. Konečně pořádné statistiky toho, jak moc lidi klikají na to, co posíláte na Facebook!
Na závěr ještě připomeňme, že podobně lze využít zkracovač ow.ly, který využívá online aplikace HootSuite, o které jsme se už zmínili v článku o časování článků na fb, ten je do této aplikace přímo integrován a pokud ji používáte, není externí zkracovací aplikace potřeba.