Co je to PPC reklama?
Platba za kliknutí, aneb pay per click (PPC), je jedním z typů internetových reklam. V současné době se stává čím dál oblíbenějším, protože inzerent platí pouze za kliknutí na jeho inzerci. PPC reklama se tak dá nastavit pro různé cílové skupiny a je velmi flexibilní.
Výhody PPC reklam
Velkou výhodou PPC reklamy je možnost reklamu přesně zacílit na potenciální klienty. Toho lze nejčastěji dosáhnout pomocí klíčových slov a geografického cílení. Klíčová slova jsou nejčastěji slova či fráze, která používáme při vyhledávání nabízeného produktu nebo služby.
Pro koho je PPC reklama vhodná?
Pro každého inzerenta se dá nastavit kampaň na míru včetně promoakcí (jarní výprodej, Black Friday, Vánoční slevy, lednové výprodeje). Výsledky jsou snadno zmapovatelné, ihned dostupné a měřitelné. PPC reklama navíc nepropaguje jen produkty nebo služby, ale zvyšuje celkové povědomí o značce.
Jednou z největších výhod je však možnost inzerujícího si nastavit vlastní rozpočet na reklamní inzeráty.
Sám na koleni? Raději ne.
Ačkoliv se někomu může zdát nastavení reklamní inzerce jednoduché, jako u většiny věcí je lepší přenechat věci profesionálům. Tvorba PPC reklam na koleni vás bude stát hodně času, spoustu učení a s nejasným výsledkem. Tvorba kampaně profesionální firmou je nejvýhodnější a nejjednodušší řešení. Většina firem vám pomůže i s následnou výkonnostní správou ppc kampaní.