Co dělat, když nepřichází SMS

Co dělat, když nepřichází SMS

Majitelé mobilních telefonů se mohou potkat s nepříjemným problémem, kdy jim nechodí SMS, případně se nedají posílat. Může to mít řadu příčin. Které jsou ty nejtypičtější a jak je řešit?

SMS zprávu nelze odeslat:

Nemáte kredit

Je to jednoduché, kredit je samozřejmě potřeba dobít. Chcete zjistit aktuální stav svého kreditu? To vám sdělí operátor. Případně můžete využít i zkrácený kód *104* u O2 nebo *101# u T-Mobile, případně volbou *22# u Vodafonu. Tu stačí vyťukat na klávesnici a zadat jako hovor. Váš kredit má navíc pouze omezenou platnost.

U O2 je to při dobití do 99 Kč konkrétně 45 dnů, při dobití alespoň 100 Kč až 499 Kč půl roku a při dobití nad 500 Kč vám kredit platí maximálně jeden rok. Platnost kreditu u Vodafonu je jednotně 10 měsíců. Kredit u T-Mobile musíte využít do 12 měsíců.

sms zpráva

Nejvstřícněji se k zákazníkům v tomto směru chová Vodafone, který vám dává možnost si ještě během tří měsíců kredit dobít a tím ho získat zpět. T-Mobile ponechává zákazníkům lhůtu 30 dnů po expiraci kreditu. Naproti tomu O2 vás pouze s předstihem opakovaně upozorní na vypršení kreditu. Pokud na to nebudete reagovat, máte smůlu. A pozor, upozornění na konec platnosti kreditu chodí právě textovou zprávou. V případě, že budete mít jakýkoli problém se tedy vůbec nemusíte ze strany operátora o ničem dozvědět. Proto si stav kreditu raději svědomitě hlídejte.

Odeslání SMS se nezdařilo

Chování se projevuje tak, že se zpráva neodešle a zůstane uložená v konceptech. Pravděpodobně bude potřeba správně nastavit SMS středisko. Pro pomoc se obraťte na svého operátora. Zpravidla by mělo stačit do příslušné volby v nastavení zpráv v telefonu zadat název střediska a jeho telefonní číslo. Chystáte-li se posílat SMS ze zahraničí, zkontrolujte si, jestli číslo zadáváte v mezinárodním formátu, to znamená i s předvolbou +420.

Dosáhli jste limitu svých výdajů

Vodafone se svou službou FlexiStrop umožňuje zákazníkům velmi účinnou kontrolu nad výdaji. Překročíte-li nastavené limity, operátor vás jednoduše zablokuje. Nikdy tak neutratíte víc, než kolik činí paušál. Méně drastickou metodu zvolilo O2, které majitelům mobilů pouze posílá upozornění, že účet za telefon už se blíží k povolené částce. Po obdobném postupu sáhla rovněž společnost T-Mobile.

Telefon nepřijímá SMS:

Je problém s telefonem

Možným důvodem může být problém ve vašem telefonu, ať hardwarový nebo softwarový. S tím prvním si pravděpodobně sami neporadíte a bude potřeba přístroj odnést do servisního střediska. A důkladně zpytovat svědomí, jestli jste jej nepoškodili například pádem.

Pakliže je problém v softwaru, zkuste mobil jako první pomoc restartovat. Stává se, že telefon chybně komunikuje se sítí a vypnutí a opětovné zapnutí k vyřešení stačí. Pokud to nepomůže, pokuste se mobil následně uvést do továrního nastavení. V některých případech tzv. factory reset znamená záchranu, konflikt totiž mohou způsobovat doinstalované aplikace. Jestliže dvě předchozí jmenované metody selžou, opět hledejte pomoc v servisu, kde vám zvládnou nahrát aktuální verzi firmware, což může být další způsob, jak se potíží zbavit. Nemusí to být nutně servis autorizovaný, přehrání firmware zvládnou běžně v každém.

Ověřit, zda je skutečně na vině váš telefon, můžete jednoduše použitím SIM karty v jiném přístroji. Nebo si naopak připravte druhou SIM, kterou vyzkoušíte na problematickém mobilu.

Nefunguje signál

Je ale možné, že mobilní telefon je úplně v pořádku, jen je nedostatečně citlivý, což způsobuje výpadky signálu. Zprávy pak nechodí vůbec nebo se mohou objevit s několikadenním zpožděním. Pak to nebude důvodem k opravě nebo k reklamaci. Nechcete si kupovat nový telefon? Smíříte-li se s částečně omezenými možnostmi, alternativně můžete využít posílání zpráv přes wifi či mobilní internet prostřednictvím celé řady aplikací – ICQ, Skype, Messenger, Viber nebo WhatsApp, který ale není úplně zdarma.

Vzhledem k tomu, že řada uživatelů dnes vlastní telefony vybavené funkcí DUAL SIM, nabízí se řešení v podobě toho, že na zprávy budete využívat druhou SIM kartu od jiného operátora a na hovory si ponecháte původní SIM kartu.

Nechodí mi zprávy jen od určitých čísel

To bývá zpravidla způsobeno zahlcením SMS centra na ústředně. Situaci můžete řešit vyjmutím SIM karty, kterou přesunete do jiného přístroje. V něm byste ji měli ponechat alespoň 24 hodin. Tím získáte jistotu, že ji telefon plně načetl.

Jestliže to nepomáhá, problém dále může tkvět přímo ve vaší SIM kartě. Ani tady se neobejdete bez pomoci a potíže rozhodně už nevyřešíte sami doma. Budete muset využít služeb svého operátora, který dokáže SIM kartu prověřit. Vadnou SIM vám případně na kterékoli pobočce bezplatně vymění.

Zařízení nemá dostatečný výkon

Nedoručené SMS bývají jen jedním z doprovodných jevů toho, že se telefon dostane do stádia, kdy už „nestačí s dechem“. Přístroj se většinou začne zasekávat nebo samovolně vypínat. Signalizuje to, že nezvládá chod všech aplikací, které v něm máte. V rámci úspory výkonu se pak bude snažit ukončit některé procesy, přičemž to mohou být i ty systémové. Načase tak je mobil vyčistit od přebytečných aplikací, které ho nadměrně vytěžují.

Zablokovali jste si číslo nebo všechna čísla

Jestliže se nedoručené SMS týkají pouze jednoho konkrétního kontaktu a ostatní se na vaše číslo odešlou tak, jak mají, problém jste si mohli způsobit tím, že jste číslo zablokovali. V nastavení zpráv lze zrušit volbu, která dotyčný kontakt označuje jako SPAM. Některé aplikace způsobí blokaci čísel v rámci jakési snahy o optimalizaci. Uživatel tak to, že číslo bylo mylně vyhodnoceno jako SPAM, vůbec nemusí vědět. Všimnete-li si této závady, doporučuje se zahájit důkladné prohledávání nastavení systému.

Nechodí vám žádné SMS zprávy? Je možné, že jejich přijímání je v telefonu zablokováno zcela. Odblokování lze provést jednoduchým kódem obdobně jako dotaz na stav kreditu. Stačí jej zadat a potvrdit jako hovor. Analogicky může problém nastat i s odesíláním zpráv, řešení je stejné jako v předchozím případě.

Máte problém s aplikací třetích stran

Jestliže nepoužíváte k odesílání a přijímání zpráv původní aplikaci, kterou do vašeho telefonu připravil výrobce, ale rozhodli jste se stáhnout si alternativu, mohou chyby mít původ v nezapnutém povolení. Aplikace jednoduše nedostala vaše svolení k tomu, aby mohla číst SMS. V nastavení je potřeba tedy tuto volbu potvrdit. Mnozí uživatelé si stěžují, že se jim v tomto případě typicky ztrácejí potvrzovací textové zprávy z banky.

Chybí dostatek místa pro zprávy

Do telefonu se vám vejdou stovky zpráv, pokud ale máte nastaveno ukládání na SIM, počet bude nižší. Přesná čísla se liší v závislosti na typu telefonu a konkrétní SIM kartě. Vhodné je tak jako cílové úložiště pro zprávy nastavit telefon a samozřejmě staré zprávy pravidelně vymazávat. Na SIM kartu se typicky ukládají bankovní zprávy.

Bonusový dotaz: Co když nechci, aby mi zprávy chodily? Dá se naopak konkrétní číslo zablokovat?

Nejeden majitel telefonu už si zažil nepříjemnou situaci, kdy ho zprávy z konkrétního telefonního čísla obtěžovaly. Dnes lze tento problém elegantně řešit prostřednictvím aplikací, které si jednoduše stáhnete. Určeny jsou jak pro operační systém Android, tak i pro přístroje vybavené iOS.

Závěr

Příčiny nefungujících SMS jsou poměrně rozmanité. S některými si poradí i laik, jelikož postačí jednoduchá změna v nastavení. Jindy vám musí pomoct operátor a v krajním případě je jediným řešením až nákup nového mobilu. Netušíte-li, kde přesně by mohl být problém, obraťte se na nejbližší servis.

2.3/5 - (3 votes)

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *