Co psát na firemní web

Vytváříte webovou prezentaci vaší firmy a zápasíte s tím, jaký jí dát obsah? V tomto článku vám poradíme, co na váš web psát.

Firemní web je dnes už v podstatě nezbytností, ať podnikáte v jakémkoliv oboru. Psaní textů na něj je ovšem poněkud složitější záležitostí, než by se na první pohled zdálo..

Design a hezký design vám dneska udělá každá druhá webdesignerská firma, případně si můžete udělat i web sami zadarmo. Nicméně pak přicházíme k tomu hlavnímu: co na takovýto web vlastně dát a co na něj napsat?

Co nedělat

Dřív než se dostaneme k tomu, co by na vaší korporátní stránce pokud možno být mělo, shrňme si tu několik klasických chyb, které se vyskytují na řadě webů, jejichž obsah tvoří amatéři:

  • „vítejte na …“ – uvítání a zdravice, Vykání s velkými písmeny.. klasický znak, podle kterého poznáte, že tento web tvořil někdo, kdo se tím příliš nezabývá
  • hodiny, blikátka, ikonky – tam kde chybí obsah, hodí se různá počítadla a další prvky rušící při prohlížení a moderní tak někdy deseti lety
  • neaktuální aktuality – když je web nový, zpravidla na něj chodí autoři častěji a plni nadšení zřídí oddíl aktualit… které pak přestanou po nějaké době aktualizovat a nijak to webu neprospívá

Co si na web napsat

To, co se přesně na váš web hodí závisí na oboru, ve kterém podnikáte a na tom, jakým způsobem vaši stránku pojmete, takže univerzální rada v tomto asi neexistuje. Každopádně by asi na žádném firemním webu nemělo chybět toto:

  • kontaktní informace – jak pro prodejnu nebo provozovnu, tak fakturační
  • popis vaší činnosti – co děláte, jak a pro koho, v čem jste lepší než konkurence
  • vaše nabídka, sortiment – pokud jste například restaurace, tak návštěvníci webu ocení projít si jídelní lístek

Psát nebo si nechat napsat?

S obsahem webu je to podobně jako u vizitky (vizitku jste si asi taky sami nevytvořili v Malování a ve Wordu).

Když si obsah napíšete sami, nikdy to asi nebude úplně takové, jako když vám text napíše profesionál, který ví jak obsah strukturovat tak, aby text přitáhl zákazníka a ještě k tomu pomohl webu k umístění ve vyhledávačích na předních pozicích. Stoprocentní výsledek tedy získáte jen tehdy, když se obrátíte na profesionály –  tvorbou textů na weby se zabývají například Textaři.eu.

Rate this post

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *