Inzerce na internetu

Jak inzerovat na internetu – přehled reklamních formátů a sítí, které můžete použít k propagaci svých stránek.

Billboardy

Nejstarší druh internetové reklamy, který je však v dnešní době už spíše na ústupu a používá se zpravidla hlavně při budování značky, případně jako doplněk ostatních kampaní. Reklamní sítí umožňující tento druh inzerce je u nás Billboard.cz, který také umožňuje na principu výměnné reklamy inzerovat zdarma. Evolucí z billboardů vznikly formáty různých flashových animací a podobných prvků vyžadujících interakci návštěvníka stránky, jejich umístění na větších serverech je věcí individuální dohody, případně plošně se dají zadávat také pomocí Google Adwords.

PPC

Pay Per Click, neboli prokliková reklama funguje na tom principu, že za zobrazování se neplatí, ale platíte pouze za to, když na vaši reklamu někdo klikne. Takovéto inzeráty mohou být umístěny jak ve vyhledávání na Seznamu nebo Google, tak přímo na stránkách napříč celým internetem. Umístění inzerátů nad sebou se určuje na základě maximální ceny, kterou inzerent za inzerát nabízí a proklikovosti inzerátu, v pokročilejších reklamních systémech je také zohledněna kvalita stránky, na kterou inzerát odkazuje.

Nejvýše je vždy ten inzerát, který má tento poměr nejlepší, tzn. maximální součin ceny a proklikovosti. Inzeráty tedy mohou být seřazeny například takto:

  1. Max. cena 5 Kč, proklikovost 0,2 – 5*0,2=1
  2. Max. cena 8 Kč, proklikovost 0,1 – 8*0,1 = 0,8
  3. Max. cena 3 Kč, proklikovost 0,2 – 3*0,2 = 0,6

Takže jak je vidět, na první místo nestačí nasadit nejvyšší cenu, ale je také potřeba napsat inzerát tak, aby na něj lidé klikali, jedině tak se vám může podařit prodrat na první místo a předběhnout konkurenci.

Systémy, ve kterých můžete inzerovat tímto způsobem jsou:

Etarget – nejstarší český systém, reklamy se zobrazují na velkých serverech jako iDnes, iHned, ČeskéNoviny, tn.cz a na rozsáhlé síti partnerských webů.

AdWords – reklamní systém od Google, reklamy se zobrazují ve vyhledávání na Google a na partnerských stránkách síte AdSense

Sklik – obdoba AdWords provozovaná Seznamem, reklamy jsou vidět ve vyhledávání na Seznamu a na partnerských stránkách jako Novinky.cz, Stream.cz a dalších.

AdFox – kontextová PPC reklama od Centrum Holdings, reklamy se zobrazují na webech jako Aktuálně.cz + na řadě menších webů

PR články

Na některých webech si můžete zaplatit napsání celého článku na určité téma, ve kterém se bude o vašem webu nebo zboží mluvit v pozitivním světle. Toto je většinou věcí individuální dohody, využít také můžete reklamní systém PlaCla specializující se na tuto oblast.

Reklama v textu

Inzerovat se dá také přímo v textu (někdy se také můžete setkat s termínem intextová reklama), funguje to tak, že určité klíčové slovo se automaticky dvakrát podtrhne a po najetí na ně myší se zobrazí reklama. Tento formát u nás nabízí Billboard.

Placené odkazy

Můžete také přímo koupit odkazy směřující na vaše weby. Přínos je zde dvojí: při vhodném textu zvýšení návštěvnosti a navíc také přínos pro viditelnost webu vyhledávači (SEO), na rozdíl od PPC se zde neplatí za klik, ale za dobu zveřejnění odkazu. České systémy fungující na tomto principu jsou např. Directo nebo mLink, ze zahraničních Backlinks.

Rate this post

2 komentářů k Inzerce na internetu

  1. Díky za rozdělení a super článek. Vzhledem k tomu, že jsem nedávno začal podnikat, tak teď dost uvažuji nad tím, že bych své podnikání rád zpropagoval na internetu. Vidím to tak, že ideální volbou by pro mě byly asi Google Ads. Jen teda podle toho, co vím, tak správa Google Ads není zrovna jednoduchá, takže bych si na to asi najal nějakého specialistu. Například tento nevypadá špatně: https://www.sova.biz

  2. Hezký článek, díky! Myslíte si, že má v dnešní době ještě smysl offline reklama? Mně se vždycky líbily třeba placky, ale v dnešní době to moc vidět není. Ještě mě napadají třeb aplakáty a tak, ale to asi funguje spíš na koncerty nebo kulturu obecně, že?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *