Instagram stories – nejpoužívanější nástroj Instagramu, prostřednictvím kterého můžete se svým publikem sdílet váš každodenní životní příběh. Na Stories nemusíte hlídat barevné ladění, řešit filtry a dodržovat přísná pravidla, stejně tak jak tomu je na feedu. Stories je spíš o zábavě, sdílení momentek z vašeho života a slouží k lepšímu přiblížení k vašim sleudjícím. Poradíme vám, jak na Instargram Stories originálně a kreativně! A také, jak správně používat funkce Instagram Stories?
Instagram má již přes miliardu aktivních uživatelů, tím pádem se často a velice snadno stane, že se mezi nimi jednoduše ztratíte. Ať se již snažíte vytvářet sebe osobitější obsah, být kreativní, nezaostávat a stále přicházet s novými nápady, mnohdy to prostě nestačí. Instagram se mění, a uživatelé musí s ním.
Ten, kdo se rychle přizpůsobí a umí reagovat na inovace, které nám tato aplikace neustále přináší, ten se může pyšnit mnoha tisíci sledujícími. Avšak bohužel, ačkoliv se snažíte, jak jen to jde, mnohdy to prostě nejde a vy nemůžete chytit tu správnou „notu“. Nedokážete oslovit nové sledující? Přicházíte o ty stávající? Pak použijte tu nejúčinnější zbraň – Instagram Stories.
Existuje nespočet vychytávek, jak na Instargam Stories. Bohužel už nestačí být jenom originální a zábavný, ale je potřeba vyznat se ve funkcích Stories a umět je správně používat. My vám vysvětlíme, jak na to!
Pojďme se nejdřív ponořit do tajů Instagram Stories a vysvětlit si, proč vlastně tato funkce vznikla a co má za cíl.
Vznik Instagram Stories
Instagram Stories vzniklo především z důvodu lepšího propojení a komunikace uživatele s jeho sledujícími. Umožňuje totiž ihned sdílet to, co vás právě napadne, a to bez složitého a zdlouhavého ladění fotek podle barevného tónu profilu. Uživatelé aktivní na Instagram Stories mají o mnoho více sledujících, nežli ti, kteří pro své sledující nic nevysílají. Druhým důvodem vzniku Instagram Stories je také omezení záplavy fotek na profilech, kterými už je publikum Instagramu zahlcené. Stories jsou tu pro vás pouze 24 hodin, poté zmizí. Nikoho proto neobtěžují a Instagram nijak nezahlcují.
Jak na první Instagram Stories
Pro Instagram Stories klikněte na ikonku foťáku, v levém horním rohu aplikace. Pod touto ikonkou naleznete také Stories ostatních uživatelů, včetně zatím prázdného kolečka, ve kterém se brzy objeví váš příběh. Až nahrajete své první Stories, uživatelé to poznají podle fialově zbarveného kolečka na vaší ikonce příběhu.
Než se pustíte do samotného Stories, zvolte si jeho formát.
V nabídce máte tyto možnosti:
- Vytvoření fotografie
- Krátké 15 vteřinové video – lze jich nahrát více za sebou
- Video smyčku – Boomerang
- Přehrávání pozpátku
- Funkce Handsfree – můžete nahrát video bez držení
- Vložení hudby či textu
- Živé vysílání
Pokud máte fotografii, kterou jste si vyfotili foťákem v mobilním telefonu, můžete ji také vložit do Instagram Stories. Stačí kliknout na rámeček vlevo dole, vedle nahrávacího okénka, a vybrat z fotografií ve vaší galerii.
Fotku nebo video lze v Instagram Stories také upravit barevnými filtry, které jsou přímo v nabídce Stories. Také se nabízí si fotku vyfotit foťákem v mobilu, upravit v aplikaci na úpravu fotek a poté již jenom nahrát na Instagram Stories s úpravou.
Platí však, že Stories nemusí být vždy perfektně vyladěné. Zde se klade důraz na originalitu, zábavu a použití funkcí, které Příběhy nabízí.
Jak přidat text do fotky nebo videa
Do fotografie, videa nebo Boomerangu můžete přidat text různého formátu. Klikněte na ikonku Aa v pravém horním rohu. Nyní si můžete vybrat formát písma, barvu písma i pozadí textu. Pokud chcete v textu něco načmárat nebo zvýraznit, použijte ikonku tužky. Třetí ikonka je smajlík, kterým přidáte nejen smajlíky, gify a další funkce, ale také vaši polohu, čas, počasí, hudbu, hashtag a mnoho dalšího.
V levé části je ikonka sloužící pro zarovnání textu vlevo, na střed či doprava. Můžete si také sami pomocí prstů určit velikost smajlíků, textu i fotky. Prsty jednoduše roztahujte pro zvětšení textu a stahujte pro zmenšení textu.
Napsaný text můžete i dodatečně před zveřejněním upravit. Opět do něj klikněte a znovu se vám zobrazí editor. Úpravy lze provádět přímo v textu.
Používejte hashtagy
Aby se vaše Stories dostaly k co nejvyššímu počtu uživatelů, používejte hashtagy stejně jako během přidávání fotky na profil. Hashtagy naleznete pod ikonkou smajlíků – symbol hashtagu. V tomto případě lze přidat pouze jeden hlavní hashtag. Další pak přidáte pomocí ikonky Aa, kde jednoduše pomocí klávesnice napíšete #. Zde lze přidat neomezený počet hashtagů, ale rozhodně to s nimi nepřehánějte. Ve Stories jsou vhodné jeden až tři hashtagy.
Označte ve Stories jiné profily a zaujměte jejich pozornost. Dotyčnému uživateli se zobrazí zpráva o tom, že je označen na vašem Stories. Může si příběh poté prohlédnout, avšak pouze do 24 hodin, pak Stories ze zprávy zmizí.
Oživte svůj příběh nálepkami
Kliknutím na již zmíněnou ikonku Smajlíka jednoduše přidáte vybraný emotikon, GIF nebo třeba anketu. Oživte své Stories a zajímejte se o své publikum, ptejte se jich a zpříjemněte jim návštěvu vašeho profilu. Dejte však pozor, všeho vždy s mírou.
Sdílení Stories
Před samotným sdílením Stories ještě jednou příběh zkontrolujte a poté klikněte na ikonku Váš příběh. Můžete jej sdílet také pouze pro Blízké přátele, pokud je máte na Instagramu nastavené.
Příběh si můžete také uložit a použít jej jindy nebo si jej pouze zarchivovat do paměti telefonu.
Příběhy lze také ukládat do Výběrů, díky čemuž zůstanou uložené na vašem profilu a sledující si je mohou kdykoliv zobrazit. Nový výběr vytvoříte kliknutím na + v kulatém okénku, na zdi vašeho Instagram profilu. Do výběru pak pomocí Upravit výběr přidáte vybrané Stories, které se vám v nabídce zobrazí.
Příběh lze také snadno odstranit, stačí kliknout na tři puntíky v pravém dolním rohu, kde máte na výběr právě odstranění či uložení příběhu.
Co sdílet na Instagram stories?
Teď přichází na řadu to nejdůležitější. A tedy, co sdílet se svým publikem, jak jej zaujmout a co si naopak raději nechat pro sebe.
Pokud máte Instagram pouze pro zábavu, ale rádi byste své publikum zaujali a do budoucna si vybudovali širokou základnu sledujících, nejcennější rada zní: Buďte upřímní, otevření a inspirujte. Ostatní nejvíce zajímá životní styl daného influencera, zajímavé a zdraví prospěšné zvyky, motivace kterou influencer předává, i tipy a triky jak na šťastnější život či práci snů. Pokud máte cokoliv zajímavého, co můžete svým sledujícím předat, určitě se nebojte za tím stát. Motivujte, inspirujte a předávejte zajímavé postřehy.
Focení kávy v kavárně je sice fajn, ale zaměřte se na hodnotnější obsah. Jedině tak získáte stálé publikum, které nenabyde dojmu, že se chlubíte nebo že pouze vysedáváte v kavárnách. Povězte lidem více o podniku, který jste navštívili, vyprávějte jim ve Stories, co vás zaujalo, a pak se publika zeptejte (pomocí otázek či ankety), jestli také mají podobný oblíbený podnik, který by vám doporučili. Pokud budete se svými sledujícími komunikovat a ptát se jich na názor, věřte, že je budete zajímat také a rádi se na vaše další Stories podívají.