Jak správně napsat inzerát pro bazar nebo inzertní server.
Žijeme v době, kdy se téměř všechny věcí odehrávají na internetu. Koho by před pár lety napadlo, že pomocí počítače bude moci trávit čas s přáteli, ať jsou kdekoli, ba se dokonce seznamovat ses lidmi novými. Jestli je to pokrok k lepšímu, nebo horší záleží na hodně faktorech a názorech. Ale jedno je jisté, kdo chce v dnešní době uspět, musí kráčet s ní a nebýt pozadu. O to se postará naše redakce, která vám poradí, jak napsat správně inzerát, konkrétně obchodní.
Každý se určitě dostal do situace, že vlastnil věc v dobrém stavu, ale neměl pro ni využití. Použité sportovní potřeby elektronika, dárek, dvě stejné věci apod. Někteří to řeší tak, že danou věc vyhodí, darují, nebo prodají. A na tuto skupinu lidí, bychom se chtěli zaměřit mi. Asi většina z nás už něco prodala, nebo o tom alespoň uvažovala. Jak to ale zvládnout efektivně?
Jako pomocný příklad nyní uvedeme situaci, že máte starší použité brusle a chcete je prodat – za co nejlepší cenu, samozřejmě.
Jediné velice jasné a jednoduché pravidlo, od kterého se budou odvíjet rady další, zní: Být lepší než konkurence. Jak? Když vaše brusle nejsou ani žhavá novinka, ani nepoužité, jak to mají další lidé v inzerátu? Nejde o to nabízet nejlepší věc, ale umět ji prodat, jak se říká. Možná si nyní připadáte, jako když čtete brožurku teleshoppingu, ale pochopte, že psychologie reklamy neexistuje pro pobavení.
Je jasné, že proto, abyste prodali brusle, nebudete studovat, jak se lidem dostat pod kůži a vytvářet reklamy, ale pár věci byste na paměti mít měli.
1. Titulek
První, co potencionální kupec uvidí, je titulek. Měl by být nápadný, krátký a výstižný.
2. Text
Měl by poutat pozornost, být něčím originální, aby se čtenáři vryl do paměti. Důležité je rovněž napsat veškeré podrobnosti o výrobku: Stáří, používání, výhody i vady, číslo (v případě bruslí, jinak samozřejmě jiné parametry), cenu, kontakt, fotografii a další věci, čím více produkt popíšete, tím lépe. Zbytečně ho nepřechvalujte, ani nepodceňujte, to platí i o ceně, která by měla být přiměřená výrobku vašemu a ostatních na daném serveru, kam jej budete dávat, popřípadě vyšší a připsat, že z ceny můžete slevit po dohodě.
Dojem dělá vtipná inzerce, která má nápad. Měli byste se vyvarovat gramatických chyb, už z estetických důvodů i celkového dojmu.
Ukázka:
Kolečkové brusle za akční cenu!
Nabízím starší, ale stále kvalitní a plně využitelné brusle, ve skvělém stavu, přesto že jsem na nich párkrát jel. Kromě pár válečných šrámu jim nic není. Důvodem mého prodeje je, že potenciál bruslí je větší, než mé ambice, takže jsem usoudil, že si zaslouží lepšího majitele, než jsem já.
Firma: DojedemeNaLuka
Informace o výrobku: váha 2kg, velikost 41
Stáří: Koupeno před 3 lety.
Cena: Původně 3000kč, nyní za 1000kč.
Kontakt: xxxxxx
Je lepší nahrát váš inzerát na více serverů, nicméně většinou stačí dát je na několik největších (nezapomeňte například na bazar Seznamu – sBazar.cz). Pak už jen stačí čekat na nabídky.
Kristýna Jahnová
Dobry den, nabizím elektrokolo, rok stary, malo použivane, 28″, 175 mm, 25 km 1 hod., doba nabiti batari 2 hod., vhodně pro nakoupit do prace apd. dovoz z Rakousko, cena 10000 kč kontakt: 721556576 pří rechlem jednani mozna sleva Josef Krejci