Reklamace zboží: jak postupovat?

Koupili jste si nové zboží ? Doma jste ho rozbalili a zjistili, ze je poškozeno, nefunguje, nebo v balení něco chybí? V tomto článku se dozvíte podrobný návod, jak postupovat při reklamaci zboží.

Záruční doba :

  • spotřební materiál – minimální záruka je zde 24 měsíců
  • potraviny – záruka je 8 dnů, samozřejmě, pokud na obale výrobku není napsáno jinak viz. datum spotřeby
  • zvířata – 6 týdnu od koupi

Kde se záruka uplatňuje :

Záruku uplatňujeme v obchodě, kde jsme zboží zakoupili. Pokud jsme věc zakoupili přes e-shop na internetu, měli bychom co nejdříve kontaktovat prodejce s informacemi o vadném , nebo neúplném výrobku, dále se pak domlouváme s ním.

Podmínky reklamace :

  • zakoupené zboží musí být v původním obale
  • zboží musí být čisté
  • nesmí být nijak poškozené
  • zboží by mělo obsahovat všechny náležitosti, které mělo když jste ho koupili
  • musíte mít záruční list , nebo doklad o koupi

Jak je to s reklamací nebo vrácením zboží ?

  • spotřební zboží můžeme vrátit do 14 dní bez udání důvodu ( některé obchody nabízí 30 dnů)
  • pokud jste výrobek reklamovali 2kát a chystáte se ho reklamovat po 3, máte právo na vrácení peněz

Lhůta pro vyřízení reklamace :

Prodávající by měl rozhodnout o reklamaci ihned, pokud jde o spotřební zboží, má prodávající právo vyřídit reklamaci do 30 dnů, pokud tuto dobu nedodrží a bude doba prodloužena, máte ze zákona právo na vrácení peněz za zboží.

Co má obsahovat reklamační protokol ?

  • naše jmnéno a adresu
  • adresu firmy, kde zboží reklamujeme
  • datum reklamace
  • popis vady zboží
  • náš požadavek ( vrácení peněz, oprava, výměna )

Pokud prodávající reklamaci uzná, věc opraví, začíná běžet nová záruční doba, proto si doklad o reklamaci a doklad o vyřízení reklamace uschovejte.

Který zákon řeší reklamaci ?

Základní práva stanoví Občanský zákoník § 619 a následující a zákon o ochraně spotřebitele § 19.

Vzor reklamace :

Jupí elektro s.r.o.

Bernardova 35

Lískovec, 874 231

Vážení,

zakoupili jsme si ve Vašem elektru novou pračku , značky Samochodka, typ AB879. Po rozbalení pračky, jsme zjistili, že je pračka z vnitřní části poškozená. Rádi bychom pračku vrátili v ochranné 14 denní lhůtě. Pokud by jste měli stejnou pračku na skladě,  mohli bychom se dohodnout na její výměně. Pokud ne, chceme vrátit peníze.

Pračka byla zakoupena dne 14.04.2001.

 

V Lískovci dne 15.04.2001

 

Alois Novák

Královská 4

Lískovec, 874 231

Rate this post

17 komentářů k Reklamace zboží: jak postupovat?

  1. Dobrý den
    Potřebuji poradit ohledně reklamace. Jedná se o LCD televizi,kterou jsem si koupila 7.1.2011 a dala jsem ji reklamovat 29.10.2011 jednalo se o to že při vypnutí pískala a nenačítalo DVD. Opravená byla za týden vyměněn celý vnitřek to bylo v pořádku a byla jsem ráda,ale dovezla jsem si ji dom a doma zjistila že obrazovka na skle je samá čmouha,ale bohužel zevnitřku. Znovu jsem jí tam dovezla 4.11.2011 a na původní reklamační list napsaly reklamace reklamace a že reklamace může trvat do 5.12.2011 ,ale původní první byl do 28.11.2011.No a teť k otázce : Jedná se o druhou reklamaci,když si prodloužily lhůtu anebo první reklamaci ale tam by nevychodil datum trvaní a dále jakou tedy ze zákona mají lhůtu na vyřízeni při tomto případu ? Zatím televizi nemám doma .Děkuji za odpověď
    Marie

  2. Prosím o radu jak postupovat.Máme plynový kotel včetně bojleru.Bojler začal téci a již je půl roku po záruce.Zavolaný technik
    zjistil,že tam je něco úplně zničené a dle jeho názoru je to
    způsobeno agresivní vodou.Nevím zda mohu uplatnit nějakou
    reklamaci /vodárny/ nebo koho a jak.Děkuji,pokud mi budete moci
    dát nějakou radu.
    Dostálová

  3. tak tady se obávám že moc to nepůjde, přeci jen je to po záruce a pochybuji že to vodárny vezmou na sebe

  4. Dobrý den,
    chtěla bych Vás požádat o radu ohledně reklamace plastových oken. V červnu roku 2008 jsme si nechali vyměnit plastová okna – všechny práce včetně vyzdívání nám prováděla jedna a ta samá firma. Tuto zimu (leden r.2012) jsme zjistili, že nám okolo oken – konkrétně okolo balkonových dveří dost táhne.Po bližším prozkoumání jsme zjistili, že balkonové dveře jsou mírně prohnuté a je na první pohled viditelné poškození spodního pantu kování. Vše jsme nafotili a spolu s fotkami poslali firmě k reklamaci (ve smlouvě mají záruční lhůtu na plastové prvky a kování 5let!)Aniž by někdo přijel a celou věc posoudil, poslali nám odpověď, že toto není důvod k reklamaci, že stačí pouze dveře seřídit s tím, že my si zaplatíme veškeré výdaje – jejich dopravu + seřízení oken. Další věc, kterou jsme se dozvěděli (bohužel pozdě) byly špatně provedené veškeré stavební práce. Nechávali jsme si dělat vyzdívky mezi okny – na YTONG byl dán přímo pouze štuk – dle informací mělo být na Ytong dáno nejdříve lepidlo, perlinka a teprve poté štuk. V současné době na mnoha místech štuk opadává a začínají být vidět přímo ytongy..(Bohužel na stavební práce byla záruka pouze 2roky) Chtěla bych Vás požádat o radu jak dále postupovat ve věci ohledně naší reklamace balkonových dveří – což firma jako reklamaci odmítá? Předem Vám děkuji za odpověď, Ivana

  5. Tak podle všeho nedodržují vlastní záruční podmínky, takže tohle je problém. Na druhou stranu, mají je rozšířené oproti zákonným dvěma letem, tak asi obchodní inspekce ani jiná páka na tohle neplatí a otázka je, jak přesně mají tu záruku danou, v zásadě asi se moc s tím dělat nedá, byl to prostě marketingový chyták že uvádějí záruku 5 let a skutečnost je někde trochu jinde

  6. Dobrý den, zakoupila jsem mp4 a nyní jsem jí již potřetí reklamovala – kvůli stejné závadě a požadovala jsem vrácení peněz, provozovatelka obchodu mi sdělila, že na to mám nárok až po 3stejných závadách – tedy podle ní až při čtvrté reklamaci. Já vždy měla ten dojem, že je to při třetí reklamaci, mohl by mi prosím někdo poradit jak je to podle zákona správně? Děkuji

  7. Ahoj, můžete ve vzorové reklamaci opravit pravopisn chyby?

    Jinak díky za pomoc při postupu reklamace.

  8. Dobrý den,
    mám malý problém s reklamací zboží v prodejne sportu Hervis Brno Vankovka.
    21.4.2012 jsem si zakoupil in line brusle,na bruslích se od první jízdy objevil problém s kolečkama,povolovali se za jízdy,skřípali a nedrželi na oskách.Brusle jsem byl reklamovat 21.6.2012,bylo mi zdeleno,že brusle se pošlou na opravu.
    Nekolikrát jsem se byl v průběhu měsíce informovat jak vypadá reklamace,bylo mi vždy řečeno,že reklamace ješte není vyřízena.
    Dnes 20.7.012 jsem si šel brusle vyzvednout(30 den od podání reklamace) a bylo mi řečeno ,že reklamace se počítá od nasledujícího dne od podání,po upozornení vedoucího ,že 30 dní je podle zákona od podání mi zdelil,že na opravě se momentálne pracuje a že mne bude informovat telefonicky.
    Chtel jsem se zeptat pokud pujdu zítra brusle vyzvednout a zjistím,že oprava nedopadla dobře a problém s kolečkama je stejný(dá se to poznat na první pohled) můžu odmítnout zboží a zažádat rovnou o odstoupení od kup.smlouvy nebo musím zboží znovu reklamovat,myslím si ,že pokud vadu neodstraní a bude na bruslích i nadále je vada neodstranitelná a mám nárok na vrácení peněz.
    A druhý dotaz : je povinný prodejce informovat zákazníka,že reklamace je vybavená?Pokud mi 30 den reklamace řekli,že ješte není vybavená a pujdu si je vyzvednout 31 den,můžu je žádat o odstopení od smlouvy?nevím jestli se 30 den reklamace počítá až do ukončení pracovní doby prodejny.

    Dekuji moc za radu Martin

  9. Dobrý den,
    potřeboval bych poradit ohledně ochraných pomůcek. Zakoupil jsem si chrániče kolen a holení na kolo určené pro závodníky ve sjezdech. Já žadný sjezdař nejsem a tak jsem předpokládal že tyto chrániče mě ochrání při mé méně náročné jízdě. Při jízdě na kole jsem spadnul na chránič a hned prasknul v místě kde je plast prošívaný. Takže jsem v tom viděl zeslabení materiálu. Dal jsem jej reklamovat, jelikož jsem si myslel, že chrániče jsou na to dělané a budou testované na nějakou výdrž. Po 3 týdnech my přišel záporný email s tím, že chrániče stejně jako přilba jsou ochranné pomůcky a že jsou jen na jedno použití. Dost mě to zarazilo protože nikde při koupi nebo kdekoli jinde jsem se nesetkal s tím, že je to na jedno použití. v tom případě mi to přijde jako zatajování informací o výrobku, které by ovlivnily nákup tohoto produktu.

    Předem moc děkuji za pomoc

  10. Dobrý den,chci se zeptat,jak se mám zachovat při reklamaci nábytku.Po rozbalení skříně jsem zjistil hned 3 závady,dál jsem už raději další krabice nerozbaloval.Zabalit to zpět nelze.Jelikož nejsem mobilní,zaplatil jsem za taxik 250,-Kč.Nyní budu muset zřejmě nechat odvézt(snad jen poškozené kusy)a pak znovu odvéz vyměněné…to je cca 500,-Kč.Kdo toto hodlá zaplatit?Předem děkuji za radu.

  11. zdravim mam dotaz koupila jsem si boty na bazaru na seznamu. vse bylo v poradku pani byla mila vse mi zmerila.. jenomze kdyz boty prisly cislo bot souhlasi ale ty miry ne takze mi jsou boty male v kotniku..’nejdou zapnout’… ted nevim co mam delat.. pani jsem psala.. ale napsala mi at jdu do obuvnictvi vymenit zip za gumu a nebo je mam take prodat coz mi prijde jako nesmysl kdyz mi boty nejsou… prosim poradte co mam delat? dekuji luca

  12. Dobry den, potrebovala bych poradit jak postupovat pri opakovani reklamace stejneho problemu u mob.telefonu. posilala jsem ho jiz dvakrat behem jednoho mesice, po tydnu se mi mob.vratil z odpovedi ze problem byl vyresen, ale hlasi to stale stejnou chybu. Postovne me stalo uz 300,-a neni nic vyreseno. Da se s tim neco delat? Dekuji za odpoved Lenka

  13. Dobrý den,
    Prosím o radu. 28.4. jsem zakoupila v Hervisu dítěti in line brusle.Odzkoušené je máme 2krát od zakoupení, ale je vada vzapínání pořád se odepínají při bruslení.Dítě si tím může zlomit nohu.Můžeme požadovat ihned vrácení peněz,když je to 10den od koupi?Děkuji za radu Lucie

  14. dobry den potrebuji pomoct objednal jsem si telefon s eshopu dosel me prasklj na poste jsem vyreklamoval ale uznala ze eshop spatne zabalil zasilku kdyz jsem zasilku poslal zpet vyjadril se me eshop ze to neni jejich vec co muzu ted delat ? predem dekuji za informace

  15. Dobrý den,
    již po druhé jsem reklamoval telefon
    kvůli chybě systému,díky které nelze telefon používat.V prodejně mi řekli,
    že na systém(android) se záruka nevstahuje.Zdá se mi to divné jelikož
    telefon je s tímto systémem prodáván.Děkuji za odpověď

  16. U spousty věcí bych si ale uvědomil taky to, zda to budu reklamovat a zda se mi to vyplatí. Protože třeba určitě nebudu reklamovat dva pomačkané papírové kelímky, které mi přijdou v balíku. To se mi nevyplatí. A jako ano, máte na to nárok. Ale potřebujete to? Jde mi o to, že prostě Češi jsou na reklamace experti, ale vlastně tomu moc nerozumí.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *