Jak filtrovat čísla v Excelu

Jak postupovat, když potřebujete v tabulce vytvořené v MS Excel vypsat jen čísla určitých hodnot.

  1. Nejprve vyberte zdrojová data v Excelu. Čísla je třeba mít seřazena pod sebou ve sloupci, řazení v řádku fungovat nebude. Pokud je na řádcích další text nebo  další údaje, dá se bez problémů filtrování uplatnit také. Začněte tedy tím, že označíte kliknutím a tažením myši danou oblast.
    výběr oblasti
    výběr oblasti
  2. Následně jděte do menu seřadit a filtrovat > Filtr. V prvním řádku tabulky se objeví malé šipky, které se pak dají využít pro další operace s buňkami.
    zapnutí filtru
    zapnutí filtru
  3. Klikněte na šipku nad sloupcem, podle jehož hodnot chcete tabulku seřadit. V našem případě se tedy jedná o první sloupec s čísly. Pak vyberte typ výběru, který chcete uplatit – například výpis pouze těch řádků, v nichž je hodnota vyšší než určité číslo. Můžete kombinovat i více srovnání zároveň a nebo uplatit metodu výběru větší/menší a nebo rovno.
    výběr řádků s hodnotou větší než 10
    výběr řádků s hodnotou větší než 10
  4. Uplatní se daný výběr a vypíší jen řádky, které mají v daném sloupci hodnoty odpovídající nastavení filtru.
    výpis vyfiltrovaných hodnot
    výpis vyfiltrovaných hodnot
  5. Filtr můžete samozřejmě i zrušit – opět kliknutím na šipečku a volbou Vymazat filtr z čísla (u starších verzí Excelu přepnutím na výpis Vše).
    odstranění filtru
    odstranění filtru

 

Pokud si chcete přečíst o používání dalších funkcí tabulkového procesoru Excel, nahlédněte do článku úvod do Excelu.

Rate this post

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *