Online nástroje pro plánování akcí ve více lidech. Jak zjistit, kdo má kdy čas a jak rozeslat informace všem zúčastněným pomocí specializovaných aplikací.
Jak zjistit, kdy má kdo čas
Prvním problémem při pořádání akcí pro lidi s různou dostupností, je zjistit, kdy kdo může. To se dá vyřešit:
- obovoláním všech zúčastněných
- psaním přes im, email nebo chat s každým z nich
- hromadným rozhovorem pomocí Facebooku nebo Google+
- vytvořením soukromé skupiny na Facebooku nebo Google+ a diskuze uvnitř
- nebo rozesláním dotazníků přes Doodle.com.
Nejrychlejším a právě na tyto operace specializovaným nástrojem je právě poslední uvedený – Doodle. Jak přesně funguje?
- Na webu Doodle.com klikněte na tlačítko Naplánovat událost
- Pojmenujte ji a případně vyplňte další informace o ní – kde se bude konat, co je náplní akce
- Dále je nezbytné vyplnit vaše jméno a emailovou adresu
- Klikám na data v kalendáři následně zadejte, které dny přicházejí v úvahu – např. máte čas 1. 3. a 5. a je vám jedno, kdy to bude, ale nevíte, jak mohou ostatní – kliknete tedy na tyto datumy.
- V dalším kroku můžete ještě vyplnit k jednotlivým dnům různé časy – např. 1. od 17.00, 19.00 nebo 21.00, 3. od 15.00 a 16.00 atd.
- Po potvrzení všech nastavení vám dorazí emaily s instrukcemi, jaký odkaz máte rozeslat přátelům, aby mohli kliknout, kdy stíhají.
Jak pozvat co nejvíce lidí
Ve chvíli, kdy je už rozhodnuto, kdy a kde se bude akce konat, nastává u určitého typu událostí další problém – jak o ní dát vědět co nejvíce lidem? Opět, máme na výběr několik různých nástrojů.
- Vytvořit událost na Facebooku a rozeslat ji co nejvíce lidem. Zde nezapomeňte na to, že existují různé úrovně viditelnosti akcí – od akcí veřejnosti zcela skrytých, o kterých se dozví jen hrstka pozvaných, přes akce, kam si mohou pozvaní pozvat své známé, až po akci zcela otevřenou, o které se může dozvědět a zúčastnit se kdokoliv ji nalezne nebo dostane odkaz.
- Vytvořit událost na Google+ a opět ji rozeslat na co nejvíce míst
- Dát o akci vědět na některém z webů, které se zabývají shromažďováním informací o akcích – v českém prostředí se jedná o stránky srazy.info nebo askyou.cz
- Napsat tiskovou zprávu a rozeslat ji na relevantní místa – zde jsou šance nejvyšší při oslovování menších zpravodajských webů, případně regionálních zpravodajských novin a rozhlasu. Pokud píšete takovouto zprávu, pište ji tak, aby ji novinář mohl s co nejmenšími úpravami použít tak, jak dorazí – v zásadě už napište hotový novinový článek, ne tedy sebechválu nebo dopis.